Phewwitt

Kat Flying Emporium tadi jumpa Amy Search. Aku pun follow sampai dia stop kat kedai jam Tagheuer so aku pun bagi salam tanya boleh tak ambik gambar. His wife tolong ambikkan. Aku plak dok menyengih tak hengat syok sangat gamaknya berposing sebelah rock legend hehe. I said thank you and he also cakap terima kasih and smile. Phewwitt tq bro.



Sambil2 tunggu nak departure kat gate B9 sempat lagi berwasap dengan geng. Dengan poyonya aku post gambar brade rock kasi jeles hahaha.

About 3.00pm panggilan masuk ke kapal. Tadi masa web check-in aku dapat seat 28. Belakang sangat. Seat depan 6B ada kosong tapi kiri kanan ada orang. Nak select ke tidak? Manatau yang kanan ala2 Aaron Aziz dan yang kiri betul2 Remy Ishak. Rugi woooo.

Tapi macamana pulak kalau nan hado, arghh tak baik la mengata orang. Ishhh boleh pulak aku pikir macam tu kan. Diorang pun beli tiket jugak kan. So takyah lah pilih2 sangat. But still aku pilih seat 20A. Belakang sikit takpa janji tepi tingkap dan takda orang sebelah. Harap2 memang takde orangla privacy sikit. 

Dah masuk kapal aku jeling2 seat row 6. Tepi tingkap pakcik omputih 60-an. Okla tak rugi. Tengah2 kosong jer. Kat aisle penumpang tengah letak bag kat atas aku jeling sikit jeng...jeng...jeng...ermm muka can do la orang2 blah Pakistan sana. Kulit putih. Tapi still tak rugi bukan Remy pun khennn....

Sampai le ke tempat duduk aku. Aisle ade orang, lelaki, tengah kosong, tepi tingkap aku yang punya. Seperti biasala duduk je aku terus tulis entry ni pastu dengar "kabin krew be seated for landing". Dia mulaaaa dah. Mamat sebelah aku boleh tido berdengkur punyala kuat. Kalah enjin kapal terbang. Fadan muka aku kan. Pilih seat sangat hehehe.

Tiba-tiba.... Kedengaran suara halus. Suara tangisan baby. Separub hatiku berkata ini satu gangguan privacy. Separuh lagi berbisik. Baby kan apa dia tahu. Lapar nangis pun nangis. Teringat ada isu tentang bawa bayi dalam flight. Taktau apa keputusannya. Baby tadi pun nangis kejap je.

Cuaca di kayangan sangat berawan seperti announcement head crew. Lambat sikit depa hidang ayaq kali ni. Tiba masa makan pramugari mai tanya we have ..grr.chicken..erre..rt noodle. Selalunya aku memang tak paham pun depa ni cakap apa. Laju sangat. Cakap sikit senyum (paksa). "Chicken" aku kata. Tak kisah la apa nama penuhnya yang penting aku taknak pilihan lagi satu tu sebab ada beef. Aku dah kurangkan makan beef la ni. 

Talk about baby tadi sampaila ni 16.40pm tak dengar suara pun. Tidok kot. Aku ada pengalaman naik KTM dengar baby menangis dari KL sampai Taiping. Ooppps baby tu nangis balik la. Dia tau ke aku featuring dia dalam post ni. Ok aku nak g toilet jap.

Dua dua toilet occupied. Aku tumpanh dok sat kat seat kosong sebelah mamat baju merah. Tunggu giliran.

Tiba-tiba... Datang a woman menuju ke toilet. Serta merta naluri ku berkata. Minah ni sat lagi mesti potong aku masuk toilet. Choihh aku terus bangun "nak masuk ke. Opkos aku tak mengharapkan sebarang jawapan kan. Yeah morally memang buruk arr aku buat camtu kan. Sorry. I have to. Sebab dah pernah kena ada orang selamba bomba jer caras line toilet aku RnR.

Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

Post a Comment