Sesuatu berlaku dalam hati saya

Yeahhh malam ni TV2 tayang Kuch kuch Hota Hai. Tak salah aku cerita ni tahun 1997/98 gitu. Aku tengok cerita ni dalam bas nak balik kampung. Siap tangkap leleh dalam bas. Haha poyo.

Prinsip Rahul dia akan tunjuk pada 3 wanita. 1. Tuhan dia. 2. Ibu dan ketiga ..... aur kenyit mata kat Tina ( I' watching this moment hehehe). Rahul beredar takut bapa Tina nampak diorang. Masa nak cabut lari bertembung dengan Anjali. Kelihatan tahi bintang di langit malam, serentak Rahul dan Anjali sama-sama berdoa. and the song.





Tum paas aaye, yoon muskuraaye
awak datang dekat saya
tumne na jane kya sapne dikaaye
dengan senyuman manis
tum paas aaye, yoon muskuraaye
tumne na jane kya, sapne dikaaye
Cerita ni membangkitkan kembali memori zaman aku minatttttt gila tengok cerita hindustan masa sekolah rendah. Hero femes Govinda ngan Amir Khan. Pastu bila Govinda dan tembun dah tak taste lagi. Tapi masa sekolah rendah ada orang kata tak boleh tengok hindustan bulan puasa. Dosa katanya. Aku ni lurus bendul memang tak tengokla. Baikkan aku. Hahaha.

Bila aku dah masuk asrama cerita hindi tayang Jumaat petang sesuai sangat la takdak prep. Balik kelas ja terus berlari ke bilik tv letak bantal tanda booking. Pastu baru pi makan. Tepat 2.00 petang semua tercongok depan tv.

Dah masuk uni jarang2 dah tengok hindustan sebab abang-abang senior konker tv. 2nd year aku dok rumah sewa aku plak konker tv pulun cerita melayu cina filipina hindi semua aku sapa. Depa yang lain baca buku jah. Tengok free dalam bas ok apa.

Sampai kat kampung ja aku cerita kat kakak aku pasai ada cerita hindustan hero baru la ni. Pulun pi cari cd nak tengok gak. Pastu bila praktikal dapat elaun aku pi cari cd cetak rompak hahaha (jangan buat yer) layan Dil To Pagal Hai and Dulhania Le Jayengge (dah ada post ni). Hafal lagu-lagu soundtrack sanggup salin lirik tu.

Lama jugak la fenomena SRK ni. Kemudian dia bekerjasama dengan Juhi Chawla terbitkan filem Phil Bir Dil Hai Hindustani. Dengarnya tak dapat sambutan sangat. Tapi aku suka soudtrack filem ni. Mau taknya, masa tu aku cikgu sandaran sekolah petang. Pagi-pagi housemate pi kerja aku layan hindustan la.




Tum Paas Aaye, Yoon Muskuraaye

Tum Paas Aaye, Yoon Muskuraaye

Tumne Na Jane Kya, Sapne Dikaaye

Tum Paas Aaye, Yoon Muskuraaye
Tumne Na Jane Kya Sapne Dikaaye
Abh To Mera Dil, Jage Na Sota Hai
Kya Karon Hai, Kuch Kuch Hota
 Hai
Kya Karon Hai, Kuch Kuch Hota Hai
Tum Paas Aaye, Yoon Muskuraaye
Tumne Na Jane Kya Sapne Dikaaye
Abh To Mera Dil, Jage Na Sota Hai
Kya Karon Hai, Kuch Kuch Hota
 Hai
Kya Karon Hai, Kuch Kuch Hota Hai

NaJaane kaisa eh saas hai
Bujhti nahi hai, Kya pyaass hai
Kya nasha es pya ro kya
Mujpe sanam , Chaane laga
Koina Jaane, Kyun Chain Hota Hai
Kya Karoon haye, Kuch Kuch Hota Hai
Kya Rang Layee, Meri Dua
Ye Ishq Jane Kaise Hua
Baichaineeyon Mein Chain
Na Jane Kyoon, Aane Laga
Tanhai Mai Dil, Yaadein Sanjota Hai
Kya Karoon Hai, Kuch Kuch Hota Hai
Kya Karoon Hai, Kuch Kuch Hota Hai
Tum Paas Aaye, Yoon Muskuraaye
Tumne Na Jane Kya, Sapne Dikaaye
Tum Paas Aaye, Yoon Muskuraaye
Tumne Na Jane Kya, Sapne Dikaaye
Abh To Mera Dil, Jage Na Sota Hai
Kya Karon Hai, Kuch Kuch Hota
 Hai
Kya Karon Hai, Kuch Kuch Hota Hai



Awak datang dekat saya
dengan senyumam manis
awak memberi saya mimpi

samada hati saya terjaga atau tidur
apa harus saya buat
 sesuatu telah berlaku dalam hati saya

apakah perasaan ini
apakah dahaga ini tak habis-habis
saya tidak tahu kemabukan cinta ini menguasai saya

doa saya sudah terjawab 
tuhan tahu bila saya mencintai
saya hairan bagimana saya dan dia
saya duduk sendirian

(based on lirik kat tv. tapi lopong2 sebab aku dok terpegun tengok hero-heroin sampai terlupa nak salin lirik. Mintak tolong pakcik google dia pun kelu)
~Pyar dosti hay. Cinta adalah persahabatan~

0 comments:

Post a Comment